Za perex se označuje krátký text hned v úvodu samotného článku. Články publikované na internetu mají vždy nějakou formu. Tu musí splňovat a dodržovat. Jejich součástí je i perex. Jedná se o úvod k nějakému článku nebo textu na internetu. Jeho úkolem je přivést čtenáře ke článku. Musí obsahovat všechny důležité a podstatné informace, které se následně mohou vyskytovat i v článku, kromě mnohých dalších informací.
- Má za úkol vzbudit ve čtenáři zájem o přečtení článku.
- Je kratší než samotný článek.
- Většinou se jedná o pár vět.
- Mívá kolem 250 znaků.
- Vybízí čtenáře k přečtení celého článku.
- Obsahuje důležité informace.
- Najdete ho vždy před článkem.
Kdo jej píše? Pokud jsou články publikované na internetu, tak jej píše copywriter, společně se článkem. Copywriter se musí snažit, aby tímto krátkým perexem vzbudil zájem čtenáře o přečtení celého článku.
Obsahuje to nejdůležitější
Jedná se krátký a specifický popis nejdůležitějších informací, které v sobě má zakomponované následný článek.
Můžeme říct, že je to jakýsi výňatek toho nejpodstatnějšího. Má za úkol nalákat čtenáře k přečtení celého článku. Na internetu je to velice důležité. Díky tomuto výňatku, který může mít několik stovek znaků, se můžeme dozvědět spoustu nových informací, ale také zajímavých událostí i běžných věcí.
- První věcí, kterou uvidíte, než začnete číst nějaký článek je právě tento perex.
Jeho základní charakteristickou vlastností je, že je krátký a výstižný. Musí být napsán stručně, ale se všemi podstatnými informacemi, aby měl člověk dál zájem číst nějaké další věty na dané téma, čili celý následující článek, který na něj navazuje.
- Měl by mít logickou strukturu a navazovat na celý článek.
- Vzbuzuje zájem, inspiruje, je sympatický a krátký. Obsahuje všechny potřebné základní informace. Vystihuje a popisuje tématiku, o které je napsán pozdější článek. Takto výstižný by měl být.